Saker som irriterar mig....

Kedje- brev/sms.Vad är meningen egentligen?
Det står oftast: "Kl 00.00 ikväll kommer till livs kärlek inse att den gillar dig. Om du bryter kedjan kommer du att ha otur i kärlek i 12 år. Skicka till 15 personer inom 15 minuter."
Och vad tror ni jag tycker om det här?
Tänk den stackaren ,som det här brevet trillar in hos, som bara har 11 kontakter i sin adress bok! Hur ska det gå för den? Den olyckliga lilla pluppen som kommer ha otur i kärlek i 12år! Den lilla stackaren är ju ovetande om de kommande 12 åren nu..Ingen kärlek alls?
Bullshit! Det är bara att slänga dom i papperkorgen och trycka på Delete. Tro mig jag har provat. Och nej jag har inte dött när det har stått: "clownen kommer att döda dig om du bryter det!". Jag skriver ju fortfarande eller hur?

Vet ni vad jag tror om kedje sms då?
Jag tror att det är en kupp som styrs av alla mobiloperatörer.
Dom får ju pengarna av alla sms som skickas!
Ett av de senaste jag fått lyder liknande: "Jag tycker du är jätte söt snäll underbar. Om du tycker jag är söt snäll underbar ska du skicka det till 15 pers inom 15 min annars är du ingen vän."
Men shit! Nu lägger dom över allt på hur man är som vän också! Hur kan ett BREV veta hur man är som kompis?

Jag ger en yber yber yber stor DISS på alla som skickar vidare eller skapar såna här kedje brev.
Ni vill väll inte ge makten åt teleoperatörerna eller ge ett panik anfall till den lilla stackaren som bara har 11 kontaker i sin adress bok?

Vad tycker ni om dessa skrock framkallande brev(sms?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0